Zasady SEO
Często się zdarza, że zgłasza się klient z bardzo wysokimi żądaniami, co do efektów pozycjonowania. Oczekuje wiele, a jego serwis, to kilka podstron z przerobionymi z Internetu tekstami. Pozycjoner nie jest magikiem, by bez odpowiedniego przerobienia serwisu był wstanie osiągnąć sukces.
Nim wysnujesz żądania zapoznaj się z poniższymi podstawowymi zasadami seo.
1. Treści
Strona musi posiadać treści – to raczej każdy wie. Bywa jednak, że posiadacz strony myśli, iż stworzenie kilku podstron z kilkunastoma zdaniami wystarczy, by osiągnąć sukces w SEO. To nie wystarczy w żadnej dziedzinie. Strona musi posiadać dużo sensownej treści, zdjęcia dobrane do tematu artykułu, a sama budowa strony musi umożliwiać szybkie poruszanie się po niej. Każdy dodawany artykuł powinien mieć, co najmniej 300-700 słów i chociaż jedno zdjęcie. Wszystko powinno być unikatowe. Żadne klony znalezionych artykułów w sieci z przeróbkami /albo i bez przeróbek, co również się zdarza/.
2. Szybkość strony
Zarówno klienci, jak i Google lubią, by strona otwierała się szybko w przeglądarkach komputerowych i mobilnych. Zadbaj o dobry hosting i optymalizację, co do szybkości.
3. Responsywność
Strona musi „dobrze wyglądać” na telefonach komórkowych, wyświetlać się prawidłowo na różnych modelach smartfonów.
4. Aktualizacje
Częste dodawanie nowych treści – strona musie „żyć”. Takie strony są znacznie bardziej „lubiane” przez wyszukiwarki, przez co łatwiej uzyskują wysokie pozycję.
Jeżeli dostosujesz się do w/w punktów na pewno zwiększysz swoje szanse na dobre miejsce w indeksie wyszukiwarek. Możesz śmiało wybierać wtedy firmę z usługami pozycjonowania, a jak ją wybrać znajdziesz w tym artykule: Jak wybrać firmę SEO?