Jak wybrać firmę SEO?

Jak wybrać firmę SEO?

Jak wybrać firmę SEO?

Internet zalewany jest dziesiątkami artykułów na temat, w jaki sposób wybrać firmę, która ma zająć się pozycjonowaniem Waszej strony. Wydaje się, że większość tych porad piszą ludzie niezwiązani z SEO lub mający o nim małe pojęcie. Wystarczy trzymać się kilku zasad, by wybrać właściwie:

1. Sprawdzenie fachowości

Jak sprawdzić, czy firma jest „fachowa” w swojej dziedzinie?

Poradniki proponują min. przeanalizować opinie innych klientów. Wiadome jest, iż takie opinie można w łatwy sposób generować, tym bardziej, jeżeli to firma związana z SEO.

Można więc to zrobić w znacznie prostszy sposób: sprawdź ich pozycje na takie frazy, jak” usługi SEO”, „usługi pozycjonowania”, „pozycjonowanie” i frazy lokalne „Usługi SEO Warszawa”, „Usługi pozycjonowania Wrocław”, pozycjonowanie Wrocław, pozycjonowanie stron Warszawa itp. Jeżeli strona nie znajduje się na część z tych fraz w TOP20, czy nawet TOP30, to raczej nie świadczy o jej fachowości, jeśli nie są wstanie zaistnieć we własnej dziedzinie w naturalnych wynikach Google odpowiednio wysoko.

2. Umowy

Bądź ostrożny w podpisywaniu długotrwałych umów. Dobrze się z nimi zapoznaj, gdyż wiele z nich może zawierać kruczki, które spowodują, że płacisz praktycznie za nic.

3. Pozycjonowanie za free albo 1 zł

Nie bądź naiwny, cudów nie ma. Nikt nie poświęci godzin pracy na Twoje pozycjonowanie za darmo. Po prostu liczą na to, że przedstawiając ładny raport o Twoich pozycjach wmówią Ci, że to ich praca. Tak naprawdę podobne pozycje miałeś już wcześniej. Robią to, by po tym okresie naciągnąć Cię na stałą umowę.

4. Gwarancja pozycji

Jeżeli myślisz, że ktoś może Ci zagwarantować np. TOP 3, to wyjaśniamy. Żadna Firma SEO nie jest wstanie Ci tego zagwarantować, gdyż nie ma żadnego wpływu na ranking Google, czy Bing. Ona tylko wykonuje swoją pracę wg wytycznych wyszukiwarek internetowych. Natomiast podstawą jest treść strony. Dlatego też to głównie od Ciebie zależy, czy Twoja treść na stronie będą bardziej skuteczna niż konkurencji. Firmy SEO to nie cudotwórcy i takich unikaj. One po prostu starają się wykonywać swoją pracę, jak najlepiej wg możliwości i wiedzy. Efektem tego może być i TOP3, ale nie zawsze.